Tuesday, November 28, 2017

Not so honeymoon.

Hai korang.

Cuti sekolah dah start tapi aku macam biasa tak cuti. Sebab tak cuti? Sebab jabatan Kemas. Huhu.

Malam tadi kita orang gerak ke Cameron Highland naik bas (tabika area sawah). So tabika aku boleh bawak 5 orang AJK Tabika untuk lawatan almost free ni. Pembantu aku taknak pegi, tempat dia tu ganti dengan suami aku dan 3 orang AJK. Haha.


Tidur dalam bas subuhnya pegi masjid solat siapkan diri. Lawatan ni kira macam pergerakan bebas. Of course aku banyak gerak dengan suami aku. So lepas je keluar masjid, kami pi cari sarapan. Dah la berbukit-bukit dan suami aku pulak dok jalan jauh2. Aku ni dah la makin gemuk duk buli-buli aku lari la apa la. Rasa nak baling kasut je dari belakang tengokkan perangainya.




Jam 8.30 pagi kita orang satu bas gerak ke Lavender. Hihi, aku memang tak jejakkan kaki aku ke Lavender ni lagi. Rezeki la kan dapat jejak kaki hari ni. Bayaran tiket RM10 sorang untuk dewasa. Masuk-masuk je excited aku nak bergambar sana sini. Kah! Suami aku layankan je.




Best part kat sini tempat photographing kot. Dia tolong ambikkan gambar. Kalau cantik, nak beli boleh. Taknak pun takpe. So boleh la try and error. Aku dan suami of course la try. Haha. Sampai depa ni dok kata aik udah macam pengantin baru. Nasib aku tak pakai dress. Kalau pakai dress konfem ah pengantin baru.


Puas dah ronder, gerak pulak ke bee farm. Takde apa pun yg menarik selain souvenir. Kejap je kt sini. Then terus ke pasar tempat beli beli sayur tu. Ada gak la beli keledek yang boleh buat aku merana seharian tu. Siap lunch kat sini, terus pegi ke Mardi.

Kat sini lama. Sebab dia suruh solat sebagainya means habis je kat Mardi terus gerak balik. Disebabkan bosan, ada la pulak orang jual button tapi boleh lukis muka. So, aku buat la tapi gambar Rafiq. Bulat eh anak aku. Kah!

Masa kakak tu tengah buat, dia tanya
"Ni buat untuk anak buah ka?"
"Dak eh. Itu anak sendiri la"
"Awat muda lagi ada anak dah naa"
"Herherher"
"Maaf naa cakap ni anak buah"
"Ohh takpe..hihi"


Siap je melukis, kakak tu tanya lagi
"Adik kerja sini ka?"
"Tak la mai sini jalan ja"
"Muka adik macam staff nurse sini. Tu dok tanya kerja sini ka?"
"😆😆"

Suami aku datang duk bantai gelak. Tahi lalat dia ni kak yang mahal. Senang nak cam. Hahaha. Lepas tu bila aku cerita pasal conversation anak buah tu dan dan dia duk buat muka muntah. Yek betul!

Selesai je button tu, terus naik bas gerak balik ke Tanjong Karang. Eh tapi sebelum tu ada gak singgah kat tempat Teh. Dapat la ngeteh secawan pastu baru balik. Aku ni dah macam penat sangat dah. Naik je bas terus membuta.

Sampai RnR Tanjong Malim baru bangun makan solat bersihkan diri baru lah sampai ke rumah dengan selamat. Nak ambik Rafiq tapi dia dah tidur. Esok pon aku kena kerja, so esok je aku ambik dia. Tapi pagi mungkin singgah dulu hantar baru jumpa dia baru pi kerja. And the next day aku mohon cuti sambung sampai ahad.

Start December memang kena kerja la jawabnya takde cuti. 😭

Sekian.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com