Monday, May 25, 2015

Perasaan Cinta vs Konsistensi

mana satu pilihan korang? perasaan cinta ataupun konsistensi? 

perasaan sifatnya boleh berubah-ubah. kelmarin katanya sayang, hari ni tiba-tiba hilang. konsisten maksudnya berpegang pada pendirian ataupun selaras ataupun secocok. in terms of love, it means keserasian antara pasangan. 

konsisten kita tak perlu risau tentang kehilangan. orang tu akan sentiasa ada untuk kita walaupun kita tak selalu ada di sisi dia. dalam segenap perkara sekalipun orang tu akan ada untuk kita. dia lebih kepada kesetiaan dan keserasian. macam teman tapi mesra la konon. 


bila ada konsisten antara pasangan, secara automatik boleh pupuk perasaan cinta. perasaan sayang, cinta, itu semua boleh datang kemudian. yang pentingnya konsisten. saling memahami antara satu sama lain. understand do's and don'ts each other. kan?

sebagai manusia yang sentiasa bersalah-salahan ni, memang tak lari daripada perasaan ego perasaan sayang perasaan benci dan macam-macam lagi perasaan. dan tak semua dianugerahkan untuk menghargai cinta sampailah cinta itu hilang. kalau bernasib baik dapatlah perasaan cinta yang konsisten.

all in all, semuanya datang dengan tanggungjawab. berani tak berani je nak pikul ;)

p/s: credit to eyka.

1 comment:

Amanina Mads said...

kena kenal betul2 dlu sebelum move on ke stage seterusnya.. nice tips

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com