Sunday, July 1, 2018

Girl's Talk: Bertunang

hai semua! :)
cerita pasal bertunang, tau tau jelahkan macam mana perasaan perempuan bila pasangan kau kata kat kau "jom tunang jom" ajakkan dia tu ala-ala nak pi tengok wayang je kan. but then, as woman memang akan ada rasa teruja yang teramat. it's like oh my God, he asked me for engagement! *shouting like hell*

nak yang lagi teruk tu karang bila diajak bertunang, terus plan nak buat majlis pertunangan macam majlis kahwin 3 hari 3 malam. k, itu melampau sangat. kalau plan je takpe, ini terus jadi kenyataan sampai 10k habis untuk majlis pertunangan sahaja. kalau pertunangan diakhiri dengan pernikahan takpe gak, kalau tak jadi? tak ke dah rugi 10k macam tu je? hihihi.

bagi aku, majlis pertunangan tak perlu la nak vogue. unless, iman kau dah cukup mantop untuk menahan segala ujian dan cabaran syaitonnirojim then kau boleh teruskan majlis yang vogue dan hebahkan pada semua orang yang kau ada tunang and kau dah bertunang. bertunang ni banyak dugaannya. biasalah kan orang nak buat benda baik, memang banyak dugaannya.

so, kita perlulah tabah dalam menghadapi segala dugaan ketika bertunang. in addition, for engagement ni cukup la sekadar majlis perbincangan antara keluarga perempuan dan keluarga lelaki. antara perbincangan tu boleh la selitkan tarikh pernikahan, berapa wang hantaran dan juga bilangan barang hantaran. selesai berbincang boleh la makcik or mak keluarga lelaki sarungkan cincin dekat perempuannya. lepas tu kenyangkan perut anda dengan hidangan yang disediakan. gittew.


all in all bersederhana dalam segala benda. baik bertunang, baik berkahwin baik dalam segala-galanya. soalnya, kita ni bersederhana ke? Kah! 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com