Saturday, March 23, 2013

Kiehl's BB Cream SPF50 Review

Assalamualaikum semua! :)

lamanya tidak menaip. laa ni jadi seminggu sekali je menaip. huhu. hidup nih terasa sangat lah tiada masa untuk blog. twitter masih lagi ada itu pun dah kurang. facebook pun senasib dengan blog. waktu cuti je dapat meluangkan masa bersama. hahaha. (tak ada lawak pun kat situ kenapa gelak?)


so back to the main tittle, semalam aku pergi ke Kiehl's untuk beli pencuci muka dan mengadu masalah. so, dah hampir selesai dah masalahnya tuh. then, aku try lah kiehl's BB Cream baru tuh. here is the review from me.

BB Cream nih dia ada SPF50++ of course to make sure your face is covered from the sunlight. tau jelah kan matahari sekarang nih macam mana. orang bilang lapisan ozon semakin nipis gituh. fungsi utama BB cream from Kiehl's nih adalah untuk merawat kulit muka dan melindungi daripada UV. so, faham faham jelah concealer dia sangat lah nipis.


apa yang aku nampak, CC Cream from Rachel K, BB Cream from O'slee dan juga BB Cream from Kielh's mempunyai persamaan iaitu mempunyai concealer yang sangat nipis. bila dah guna dorang punya krim nih, korang perlu pakai bedak siket lah untuk nampakkan muka uolls tidak terlampau pucat.

BB cream Kielh's nih ada vitamin C yang tinggi dan teksturnya sangat halus, ringan dan tidak berminyak ye. selain itu jugak, bila guna BB cream nih kulit kita akan sentiasa lembab dan tidak mudah kering. korang boleh pilih tone warna ikut muka korang. dia ada fair, light and natural. orang kat kiehls tuh suggest light tapi aku ambik natural. so, agak gelap siket lah muka aku. bukan aku taknak light, tapi sample nyer dah habis. hahahaha

so, for more details about it you can click HERE.

p/s : bau dia tak wangi doh. wuhuuu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com