Friday, March 15, 2013

Urut Muka Setiap Hari untuk Kekalkan Kecantikkan.

memilih produk rawatan muka yang sesuai dengan kulit muka kita memang paling utama. tapi kalau kita takde nak urut2 muka kita hari hari pun lambat gak effect skin care tuh nak nampak.


ok let me tell uolls how to massage your face. hew hew hew.
1. korang boleh urut muka korang sewaktu korang cuci muka. jangan urut kuat2 tapi slow slow. santai gituh. kalau korang buat urutan muka, ia dapat melancarkan perjalanan darah dan boleh menganjalkan kulit muka korang.

2. semasa urutan dilakukan, lebih afdal korang urut dari bawah tolak ke atas. 

3. tengah korang urut2 muka tuh, lebih bagus korang cuci sekali. lepas cuci muka, korang pakai lah toner, moisturizer etc. tapi semasa menggunakan toner dan moisturizer tuh gunakan teknik yang sama iaitu mengurut dari bawah ke atas. 


4. dah habis langkah ke tiga, lakukan pula langkah ke empat iaitu menegangkan rahang. mengikut kajian rahang kita akan menjadi stress bila waktu malam. so, untuk melegakannya sedikit, korang just urut daripada dagu sehingga ke hadapan telinga. boleh? kalau korang ada krim V shape tuh, lebih afdal supaya lama2 muka hampa boleh kuruih. hahahaha.

5. gunakan jari manis dan jari tengah untuk serlahkan tulang pipi. caranya begini. letakkan jari manis dan jari tengah di bahagian bawah tepi hidung kemudian bayangkan satu garisan ke arah tulang pipi. ikut garisan itu dgn menggerakkan kedua-dua jari tadi ke arah tulang pipi hingga ke tepi wajah. sama je naik ke atas hala dia.

itu sahaja cara-caranya. ini adalah cara semula jadi yang tanpa mengeluarkan modal langsung. amalkan setiap hari ye. so, good luck uolls.

1 comment:

✿INA AINAA✿ said...

ena tak berani guna produk sebarang dah sekarang... apapun nice tips....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com