Saturday, March 30, 2013

Review Bio Essence: Bio Spring Water Spray

Assalamualaikum semua!

sebelum saya memulakan bicara, saya nak cakap yang blog nih akan di-update seminggu sekali sahaja. kalau terlebih, anggap je rezeki. hihi.


siapa lagi yang belum ada Bio Spring Water from Bio Essence nih? ok kalau korang belum ada, better korang beli satu botol besar untuk kegunaan sendiri. satu botol besar nih tahan 6 bulan lebih. setahun pun sampai kot kalau korang just guna untuk muka sahaja. kalau satu badan, mungkin ngam lah tu 6 bulan je. 

so about this product, it has more than 10 benefits compare to Avene Spring Water. before this, i used Avene Spring Water now i change to Bio Essence's. hahaha. (pesal nak speaking2 london lak ni?) 

antara fungsi fungsi spring water ni adalah boleh control oil, refines pore kalau besar boleh jadi kecik etc, boleh mencerahkan kulit, boleh kasi firm kulit, menganjalkan kulit, mengurangkan dark circles, reduce eye bags, relieves sensitive skin, relieves pimples and redness, use after make-up for longer lasting, kasi lembut kulit muka, soothes skin after treatment. naaa cukup 10 untuk muka sahaja. 

kalau bahagian rambut pulak, boleh merawat rambut kering dan juga kasi lembut rambut. kalau untuk body, boleh melegakan badan kalau lepas berjemur tengah panas. untuk baby pun boleh tau sebenarnya. kalau baby ada ruam-ruam, boleh semburkan siket supaya ruamnya tuh cepat surut.


kandungan2 dia boleh cek sendiri kot nanti. apa yang bestnya pasal bio essence ni ofcoz sebab functions dia tadi. kalau aku sendiri, aku suka spray spring water lepas je aku remove make-up. mak aihh lembut doh muka takde rasa tegang kulit muka tuh. for your information, bila kita remove make-up guna apa sahaja remover, our skin will be tight. so, thats why la ada spring water ni untuk relieve kan tight tuh tadi. faham?

selain daripada itu, aku guna spring water bila aku rasa kulit gatal-gatal. aku sangat sensitive bila berpeluh dan kena habuk. konfem muka gatal, tangan gatal. senang cerita mana-mana tempat yang terkana habuk tuh akan gatal. aku spray je spring water nih dalam beberapa minit gatal tuh akan hilang. mungkin sebab air dia nih sejuk tu pasal cepat hilang gatalnya. hihi.

sebelum tidur pun, aku akan spray jugak spring water ni untuk kelegeaan dan menyegarkan kulit muka. wuhuu. so, korang tunggu apa lagi? beli lah satu.

now, price dia botol besar kat guardian rm39.90. ada twin pack yang botol besar harganya rm69.90. so jimat rm9.90.

good luck everyone! ;)

8 comments:

Mykedai 2U said...

jalan2 sambil menekan cik nuff hehe:)
http://mykedai-2u.blogspot.com/

Cart Kartika said...

thx for sharing dear.. ika pnah try bnda ni. okla, sgar rse ^^

http://cartiecacloset.blogspot.com/

Anonymous said...

suka tips akak :)
bolh tak buat entry ttg cara sebelum pakai make up yg betul :) tqs

Unknown said...

nak tanya lah,memang boleh memutihkan kulit ke..?

Aisyah Taib said...

kalau untuk putihkan kulit tuh mungkin makan masa. sehari 2 kali kena sembur. agak lambat laa. for me, bio essence spring water nih bagus untuk menyegarkan kulit.

Unknown said...

laki bleh pakai kat muka x?

Unknown said...

laki bleh pakai kat muka x?

Anonymous said...

Boleh no prob la it is juz water ja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com