Monday, October 17, 2011

lets talk about little boy.

Assalamualaikum.

la nih aku nak cerita pasal anak buah aku. atau lagi senang anak sedara aku. last aku jumpa dia masa raya hari tuh. yang nih belum lagi jumpa sebab kat rumah ni semua demam jadi abah aku tak kasi dorang balik kampung. takut berjangkit. minggu depan boleh la korang balik kampung ye. jom cerita pasal budak cerdik nih.

sebelum tuh, cerita nih hasil penceritaan abah, mak, aien dan eg. takde kena mengena ngan aku. ok, macam ni cerita dia. si aien cakap dia nih keras hati. aien paling suka menyakat dia. menyakat yang kaw kaw punya. tak kasi chan. Daman ada main baling2 batu kat luar rumah, sekali aien pegi ketuk tangan dia cakap "haaaaaa" yang nada orang marah tuh.

lepas tuh dia muncung bibir dia. dia tengok abah dia, abah dia tak marah tapi bapak sedara pulak yang sibuk2 marah. bengang. dalam rumah pulak, dia nak ambik mainan dia lepas tuh aien tak kasi. aien ambik mainan dia cakap "pehal ko?" daman diam lagi. dia pegi main benda lain. bengang. dia main sliding door. pun aien marah. sekeh kepala pulak. muncung lagi. abah dia tak marah aien. abah dia biar je. lagi dia bengang.

dah kemuncak. daman nak buat apa entah sekali aien marah dia. kali nih mata daman dah  berkaca. sampai eg pujuk dia letak kat dalam tempat buaian baby yang untuk 3-6 bulan. muka sedih je. sekali bila aien lalu sebelah dia, dia lepuknya kaki aien. kata aien ngan eg. dia dah bengang dia bantainya. hahaha. kata aien, kalau ada abah dia, dia tak berani balas. sebab abah dia takde yang dia lepuk tuh. sakit sangat hati dia agaknya.

lepas tuh bila dah nak balik cheras balik. si daman wajib salam semua orang. dia salam la atuk, opah, pakndak dia. tiba ke aien pak uda dia, dia taknak salam. dia terus je keluar rumah. sekali abah dia marah. "pegi salam pak uda sekarang. kalau tak, takyah balik" barulah dia salam. 

punyalah kan nih budak. keras hati. sudah tuh pandai berdendam lagi. ingat pulak tuh muka orang yang buat jahat ngan dia. kata aien "dia dah pandai cakap ni lagi sedap aku nyakatnya" 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com