Sunday, October 16, 2011

Jangan tidur lepas A'sar.

Assalamualaikum.

memang betul la kan orang cakap jangan tidur lepas A'sar. tak elok katanya. semalam. aku tidur lepas a'sar. tapi kali nih, aku dapat mimpi baik punya. yang pasti mimpi mengarut yang takkan jadi kenyataan. tak penah la aku dengar mimpi lepas A'sar boleh dijadikan petunjuk. yang aku tau mimpi jam 12 sampai 3 pagi je yang boleh dijadikan petunjuk.

ok, macam nih citer dia. buat pertama kalinya aku pegi solat jemaah waktu asar kat masjid depan rumah aku nih. manalah ada orang perempuan nk jemaah waktu asar. yang ada waktu maghrib ngan isyaak je. tapi aku lain aku pegi waktu asar. masalahnya, masa aku sembahyang tu aku x rasa pun aku solat dengan sempurna. sebab orang laki dalam masjid tu mcm bongok je main tengok2 aku kat blkg. kira aku smbhyang main2 la time tuh.


habis solat, aku jalan balik rumah. ada jmpa satu ketas dalam dia ada 1 bnda mcm contact lens. aku pegang, tetiba aku nampak ada satu taman yang cantik yang ada nyanyi2. macam dalam citer magika tapi lagi cantik. bila aku tekan contact lens, hilang sume. jadi aku bukak. memang indah. macam alam bunian pun ada gak.

lepas tuh aku jmpa Bront Palare. punyalah. dress up dia masa tuh macam dalam citer skali lagi. dia dtg jmpa aku cakap "masakkan abang sambal udang dengan puding jagung" aku dgn muka pelik aku blah. dalam hati, ko reti masak ko masak la sndiri. abah aku suruh pn belum tentu lg aku masak. lepas tuh timbul lg sorang mamat yg tak pasti muka dia. aku tak cam. cakap bnda yang sama. lagi lah aku pelik.

sampai rumah, abah tanya aku nak makan apa. aku diam je. rupanya, abah aku bangunkan aku. -_- 
hilang terus fairytale aku.

*betapa peliknya mimpi lepas asar*

4 comments:

Raja Norhazrin said...

bront palarae !!
besnyer !! suke !!

Aisyah Taib said...

berbunga gak la hati gua time tuh. hahaha

Islamic Barakah said...

kelakar btul cita ni,mimpi tu suh blja mask kot hohoho...papun xbaik tdo wktu asar tapi kalau dh letih kerja tdo kejap xpe rasanya.sggh2 la blog islamic ya. :-)

gurlz16 said...

sokong raja..bront palare kot...*jeles
haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com