Sunday, December 12, 2010

Part 2 (junior muda)

Farah Ashikin. She was my roommate. First time jumpa dia, hmm kelakar kot bagi aku. Mcm ni citer dia. Time tuh ada kakak pm yang cantik tunjukkan bilik kat aku ngan abang aku then, masuk la bilik tersebut. Tak lama lps tuh kena isi borang2 yg tah pape tuh. Duduk ar kat satu meja ni sebelah si farah. Tiba2, tgh aku menyumpah2 dalam hati mengisi borang2 tuh, si farah ni “hai, apa khabar?” (sambil menunjukkan muka excited dia. Friendly giler kot) terperanjat den dibuatnyo. Maka, lepas tuh bermula la minggu destini siswa. 

Haha, lagi lawak. Ada satu hari tuh satu bilik aku nih sume bangun lambat. Sepatutnya kena bangun kul 3 camtuh. alih2 bangun kul 4. Apa lagi menggelabah ar sume bangun nak gi mandi. Yang si farah ni pulak. hahak. Gelabah tahap ultraman. Dia asyik cakap time bersiap “matilah sia. Matilah sia” jenuh aku cakap ngan dia, relax la farah. Takyah gelabah2. Aku time tuh tengah mengambil masa manis aku (take my sweet time) time tuh ar aku tengok dia gelabah giler2. 

Bila dah lama kenal siket ngan dia, baru aku sedar yang dia nih kuat mengelamun. Berangan jadi princess. Yeahh itu lah dia. Takleh nak ubah. 

Nur Shafiera. Aku kenal ngan dia nih time dalam surau yg tengah bersesak-sesak sampai aku sesak nafas. Masa tuh tgh MDS la. Aku ingat lagi time tuh waktu subuh. Tau je ar waktu subuh kat sabah kul 4.30pg. mmg waktu sedap tido kalau kt semenanjung. Masuk surau pn ngantuk jer. Masa mula2 sembang ngan dia, aku tak bape layan sangat dia. Sbbnya fiza dah layan. So, aku wat pandai jelah. 

Time sembang2 tuh, tanggapan aku ‘apahal minah ni cam gelabah jer’ maksud aku dia tuh gelabah kalau bercakap. Aku diam jer ar alih2 bila habis MDS, aku dapat tau dia satu kelas ngan aku. Hati nih berkata lagi ‘aduh apahal minah gelabah ni satu kelas ngan aku?’ masa tuh aku ingat lagi shafiera nih rapat ngan zura. Haha. 

Lama kemudian, dia rapat ngan aku. Cam tak caye doh. Haha. Bila dah kenal dia lama2 siket, dia nih punyer ar cam cilaka. Membahan orang tak habis2. Agak cipan ar di situh. Ahh bukannya aku kisah pun. Aku pun bahan dia apa kurangnya. Open ar siket. Takkan nak jadi katak bawah tempurung. At least jadi ar katak dalam aquarium. 
*selalu gak minah ni lepak bilik aku. Cara dia masuk bilik aku, “weh aisyah taib apa ko buat?” 

to be continued

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com