Saturday, December 11, 2010

pacebook

ramai remaja kini suka tido lewat. Tak kira apa jantina sekali pun. Yang pelik dan hairan, orang pompuan la kan. Kalau orang tua2 mesti marah kalau orang pompuan tido lambat. Kenapa ha? Yes memang tak manis bila dipandang kalau orang pompuan tido lambat. Kalau tido lambat, bangun pun mestila lambat kan? Jangan tipu la kata bangun awal. Bangun awal pn, solat then tido smpi tgh hari buta. Silap2 petang terus. 


Dah tuh, ada pulak yang kata kalau tido awal ni tak bujang. Haha ayat nih mmg gempak ar. Atikah Akhir yang bagi kat aku tuh. Tercabar aku. Tak bujang weh. Time tuh dah kul 2 pg. Dia kata tak bujang. Haha tapi aku pun pelik nape aku nak tido awal hari tuh. Malangnya, tak tido pun. Golek2 jer atas katil berangan-angan sampai kul 4 lebih. 

comel kan?

Pastuh esoknya mak jadi alarm. Esyah bangun. Esyah esyah. Tak cukup ngan esyah, siti aisyah pulak. aku pun heran sekarang nih kenapa kalau aku bangun lebih kul 9 mak aku dah bising. Kalau dulu, kul 1 pun takde hal. Lantak kome ler. La ni, berani buat tengok. Tak kena bebel nanti buat ar. Sebabnya, aku kena bangun awal tuk buat keje2 rumah termasuk memasak. Fuhhh tension beb. 

Mungkin mak aku menjalankan pesanan yg telah dipesan oleh bapak muda aku kali. Erm takpe tak kisah. Dah adat orang pompuan camtuh agaknya. Dah la umah ni ramai lelaki, lagi ar. Mmg jadi sasaran ar. Penah jugak aku tanya mak aku ‘mak kenapa tak beranak anak pmpuan lagi ha? At least 2 orang ker?’ mak pun jawab ‘kenapa? Senang ko nak bertolor ngan dia?’ ‘mesti ar. Esyah penat ar buat sorang2’ mak pun ckp ‘ko soh abah ko kawin lagi’ ‘ee kalau dpt anak pmpuan pun, dia kecik lagi. Wat apa’ 

Aku merungut camtuh sebab kadang2 dah terlampau buat byk keje mesti ar jadi malas kan. Sebab tuh ar. Tapi time tuh aku melawak ar bukan dalam keadaan seriyes. Mak aku jawab soklan aku tuh time dia demam panas. Fuhhh time itu yang paling penat ar. Tak penah aku rasa penat camtuh. mak aku demam2 pun boleh melawak. 

Apa sebenarnya yg ko nak sampaikan ni syah? 
Act, i nak cakap yg angkara facebook la punca orang tido lambat. Yeahh that’s the point. Setuju tak?

6 comments:

che'ah said...

muahaha..oh,,ko da bujang r skang nie??hah..

lek r ecah..xde bebel x beseri idop!!

EsyahTaib said...

perh ayat meletup lg dari tikah.
xde bebel x berseri hidup. perhh!

Khairiz said...

nak buat macamana kan? dah tugas seorang anak dara...x blh nk lari la..hehe..tumpang lalu

mie said...

xtido pun xpe..
hehe

sandeh said...

hahaha. ak bujang masi! tidur pkul 2-3 pagi ;p

che'ah said...

ah ko..sume ayat kte ko nk letop kn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com