Saturday, December 25, 2010

zaman kegemilangan

Masa berhingus dulu, orang sibuk menggunakan friendster. Kiranya sape yang takde friendster tuh kuno ar. Aku peduli apa kuno ke tak an. *ceh ayat cover sebab tak reti guna friendster time tuh. Ye ar bagi aku la kan sape guna friendster time tuh orang yang paling bangang ar. Tak tau ar kenapa aku cakap camtuh.

Lepas tuh bila umur aku dah 14 tahun kot. Aku suka giler ngan MySpace. Maklumlah baru kuar dari hutan sejak sekian lama. Time tuh kat rumah internet pun macam siput babi jer. Mana la nak tau pasal benda2 nih. Lepas tuh aku jadi cam sawan tau asyik nak add add orang jer. Tanpa tahu asal usul orang tuh. Entah hutan mana dorang tinggal pun aku tak tau. Aku add jer. Ye ar budak mentah kan.

Lepas tuh time aku form 3 nak masuk form 4 tuh Facebook dah mula beroperasi. Aku ingat lagi time tuh aku men sign up jer. Guna email me_esya92@yahoo.com yang kini accountnya dan emailnya telah diblock oleh facebook sendiri. Tak tau apasal punyer aku menyumpah facebook. Sbb restaurant aku hilang. Memang bab1 la jawabnya.

Tapi time form 3 tuh aku tak guna lagi facebook aku. Tak paham langsung cam mana nak guna. So, tinggalkan begitu jer. Aku sign up blog pulak. apa ek url aku yg pertama? Hmm, tak ingat langsung la. Yang aku ingat sekarang ni hanya maisyahh25.blogspot.com itu jer yang aku ingat. Aku tak bape active kat blogspot ni. Aku byk guna blog kt myspace time tuh. Kiranya time tuh citer2 bangang je la yang kuar. Gigi tercabut pun nk citer. Macam tulah gayanya.


Lepas tuh dah masuk form 4, baru aku bergiat active ngan facebook. Sampai ar sekarang sehingga aku naik menyampah la pulak ngan facebook tuh. Entah pape entah. Yang aku buat sekarang ni kat facebook hanya main game MallWorld. Add la saya ye. Hehehe. Lepas tuh, dah habis spm baru aku bergiat aktiv ngan blog aku nih. Nih kira dah matured ar kononnya. Puihhh! Tengoklah blog saya. Matang kan kan kan?

Dah lepas blog, sekarang nih tengah hangat menghebohkan Formspring. Haha banyak soalan bangang jer yang aku tanya. Soalan bangang tak bererti orang yang menanya tuh pun bangang ok. Kalau orang yang menanya tuh bangang, orang yang menjawab tuh 20 kali bangangnya. Hakhakhak.

Best jugak bersosial kat internet nih. Bak kata atuk aku release tension. Ko apa tau.

p/s : dunia internet memang tanpa batasan. Kita bebas untuk lakukan apa sahaja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com