Wednesday, January 11, 2012

hormat.

Assalamualaikum.

hari nih aku rasa aku patut sentuh pasal benda nih. sebabnya aku rasa benda nih dah macam tak dipraktikkan je dah. aku rasa semua dah tau maksud hormat tuh apa. ada lagi ke yang tak tau? meh sini aku habaq mai kat hampa. hormat tuh maknanya "mempunyai pandangan yang tinggi terhadap seseorang dgn memberikan layanan yg penuh sopan, khidmat, takzim" ini daripada kamus dewan edisi ke-empat. 

bagi aku, kalau ikut maksud tuh cam terlampau 100% hormatnya kepada orang. kita sekarang nih pun paling2 bagi hormat kat orang dalam 60-80% jer. yang aku paling heran sekarang nih, ada jugak umat yang tak paham erti hormat tuh. eh kemon lah dari sekolah rendah kot cikgu asyik membebel pasal hormat hormat hormat. mestilah kita dah tau kan.

aku sekarang confuse macam mana nak kasi orang paham erti hormat tuh apa. mungkin dia takkan paham apa itu hormat dan sepatutnya aku pun ada prinsip kurang hormat pada dia jugak. senang citer kurang hajar lah supaya senang paham. eh esyah ko macam tak puas hati je nih? yer. memang aku tak puas hati. aku rasa macam bodoh giler kot kalau tak pandai nak hormat orang. fikirlah wahai manusia.

lagi satu, kita kena ingat bukan semua benda yang kita buat orang akan suka dan bukan semua benda yang orang buat kita akan suka. masing2 ada kesukaan so, respect each other. aku tak suka apa yang kau buat, so jangan buat depan aku. buat senyap2. itu maksudnya. respect please. 

harapan aku, berubah lah kau wahai manusia. aku dah macam tak sanggup je dah nih. tolonglah.

1 comment:

che'ah said...

tu r..kite takot kucing,,then jgn nk gesek2 kucing kat kaki kte . org skang nk org je ikot kpale dorgg....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com