Tuesday, November 15, 2011

Ingatan untuk diri sendiri. Orang lain nak ikut, boleh saje.

1. Niat nak jadi anak murid dan sentiasa belajar. Hentikan perasaan bahawa kita lebih baik dari orang lain. Setiap kali kita mencari kesalahan orang bererti kita ada banyak keburukana dalam diri.

I admit, I always do this. Astaghafirullahala'zim.

2. Hasil kehidupan kita hari ini ialah keputusan pilihan kita hari ini. Jika ingin mengubah esuk hari buat pilihan lain esuk dan muhasabah diri malamni dan niat nak ubah diri semakin baik setiap hari.

I hope I can change myself to be a better person from now on. InsyaAllah.

3. esuk niat nak perbaiki diri sampai tak punya masa dan tenaga nak tahu hal orang lain. Lihat chanel apa kita mula lihat esuk. Itulah kita. Buku apa kita baca itulah kita. berita apa kita dengar dan baca itulah kita, Jom jadi orang baik esuk insyaAllah

Benda yang paling aku nak ubah untuk langkah pertama adalah JANGAN MENGATA HAL ORANG. ohho smashh giler doh.

from : Prof Dr Muhaya.

2 comments:

Raja Norhazrin said...

tengok word 'esuk' tu dah tau dr Muhaya..
tengok kat bawah, betul dr Muhaya..
yeah, let's be a better person!
semangattttttttttt yaw!

*muhasabah diri*

miss fana said...

i agree with u..sama2 la kite maju ke hdapan....hahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com