Saturday, June 19, 2010

umpama mimpi dalam mimpi

lately mimpi2 tidur aku sumenya merepek-repek. haha entahla tak tau kenapa mungkin sbb tak sabar + rindu kot. hari tuh before ambik test license, haha banyak giler aku mimpi pasal aku bawak kete. ada satu tu, aku mmpi time belaja, sume orang kat situ guna kete kancil kodok yg tak guna tuh tapi aku sorang je guna kete volvo bapak aku. haha aku cuak giler time tuh sbbnya volvo tuh sume manual staring berat nak mampus. haha alih2 kan bila aku bangun tido, petangnya...no kete volvo tuh naik no 1 ouh. hahaha xD

mimpi pasal aku bawak kete je nak dekat 5 or 6 kali. dasyat kan? dah habis mimpi kete, aku mimpi kawan2 pulak. aku mimpi adi beli apartment baru. lepas tuh dia ajak fahmi, raje, aku, zack, farahana, yus, faiz, dan ramai lagi gang2 datang rumah dia makan ikan siakap steam, sweet n sour, perhh banyak lagi ar makanan yg sedap2. mimpi yg tuh mungkin sbb hari2 aku soh mak aku bawak aku pegi makan ikan bakar. mungkin juga aku suka tengok warung kita. perhhh terliuk aku tengok farouk tuh makan ouh.

lepas mimpi pasal makan besar, aku mimpi pulak aku dah sampai uitm. yg nih lagi merepek ouh. tempat dia tak cantik dan tak buruk. rasanya tempat tuh macam kat sek seri tanjong je. hahaha! then, tempat tidur dia cantik tapi jalan nak ke tempat tidur tu masyarakat teruk giler. dah la tingkat 3 pastuh kena panjat guna tangga helikopter. aku menyumpah2 kat situh. 

kemudian, kat situh an gang2 plkn aku ada tau. aqmal, and aja ar yg satu bilik ngan aku. sekali aqmal kata 'eh orang kata ada tempat tidur lagi best tau kt sini' aku pun tanya kat mana. sekali bila dah sampai kat tempat tuh mcm rumah besar la. rumah mmg besar tapi kan kan kan rumah yg mcm dah nak runtuh. usang giler. jalan nak ke rumah tuh mmg x menyeksakan la tapi yg menyeksakan keadaan rumah tuh. ishh pelik giler. aku bangun je tidur dek dek jantung aku ouh.

malam tadi pulak, aku mimpi si daman. huhu, aku rindu la dengan dia. malam tadi mak call bohai dia cakap tak balik semalam. dia balik hari nih tapi tak tau ar bila. mgkin tgh malam nnt kot. ishh dah la nih je last time nak jumpa daman sebelum pegi sabah. huhu :'( tu pasal aku selalu gi umah atuk aku tengok anak sedara sepupu aku. anak sedara sepupu pun jadilahh.

ha pasal anak sedara sepupu aku. giler geram aku. dah la datang umah aku buat macam rumah dia. cara dia masuk an, dia masuk je dia tegur mak aku. 'opahh' pastuh dia terus gi peti sejuk bukak then ambik segala benda dalam tuh. dah tu kan dia makan buah anggur dia leseh2 and kesat2 kat lantai. habis meleket2. bila budak tuh balik aku merungut ar. budak tuh kepala dia aku sekeh2. haha perempuan dowh. tapi perangai mcm laki. geram giler dah tu cakap xnak dgr. mmg dapat ar dia ngan aku. 

anak sedara sepupu aku yg laki sume dengar kata. yg pmpuan sume menyakitkan hati. tu pasal dorang sume makan sekeh je ngan aku. mmg aku tak kasi can. abah marah sbb aku macam marah2 budak tuh. skali aku kata ar 'awak dulu takde bagai setan gini ha. slumber badak dia je' abah gelak je. hehe. ha aien marah betul kalau budak2 takde adab mcm tuh. datang umah orang mcm rumah sndiri walaupun rumah yg dia dtg tuh rumah sedara.

kita orang dulu nakal. tapi xdelah buat hal kt rumah orang. kalau lingkup barang pun barang mak bapak aku je. xde lingkupkan barang orang. susah ouh budak2 sekarang. kalau ngan aku mmg makan sekeh je. aku lepuk2 dia. pastuh aku halau dia balik. baru puas hati aku. haha xD kejam kan? itulah saya :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com