Thursday, November 20, 2014

Girls Talk: Cara Nak Turunkan Berat Badan Part 2.

sharing is caring! now, saya nak share la siket dekat korang semua macam mana nak turunkan berat badan. well, cara saya memang lambat. memang take time. tapi apa yang boleh saya katakan ianya akan maintain. Dan pastinya korang sukakan hasilnya.


kalau korang nak cepat kurangkan berat badan, cuba amalkan ambil carbohydrate tak lebih segenggam daripada penumbuk korang. serius menjadi okay. lebihkan protein dan juga sayur2an like always. kalau saya, lebih senang amalkan ratah lauk, nasi ciput. 

kemudian dah kurangkan carbohydrate why not korang buat exercise yang ni. setakat ni hari2 saya amalkan exercise yang ini disebabkan saya terlampau lah malas untuk exercise. serius not so in the mood and no time. kononnya lah kan. so try buat exercise nih hari2. at least ada daripada takde langsung. tanamkan ayat ni dalam fikiran anda semua yang nak kurus tu.


buat slow2, tapi ada hasilnya. jangan beriya 2 3 hari lepas tu terus malas nak buat langsung. then berat pun bertambah berganda2. yang itu kita taknak. hangat2 taik ayam. kita mahukan consistency. 

well, good luck then. saya start diet semula last month. but not soooo diet la. biasa2 je saya rasa. mungkin ambil masa 3 bulan untuk capai target 60kg. nampak tak betapa lamanya tu. nampak tak?! 

From 30th oct until today my weight loose 2kg. Sangat slow actually. 

strive for progress not perfection.

1 comment:

Najlaa 'Aqilah said...

Salam blogwalking here :)

better slow progress than never! chaiyok! i pun on the journey for a healthier life ni huhu T_T


sincerely,
Najlaa 'Aqilah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com