Wednesday, September 3, 2014

20 Facts About Me.


20 facts about me.

1. aku suka ada gambar banyak. tapi aku malu nak bergambar depan orang ramai. contoh kat kedai makan ke. so maluuu. kat setia alam ni pun malu sebenarnya. tak tau macam mana nk photoshoot untk wedding nnt.

2. pernah bercita2 nak jadi seorang yang agak gelap mcm Beyonce, Jlo because they look so pretty in dark skin. but now, rasa nak putih macam Adeera sebab boleh jadi Korea-korea.

3. kalau aku masuk satu2 kedai, kalau tak beli something aku selalu rasa bersalah dengan pekerja kat kedai tu. umpamanya penat2 dia layan tapi tak beli pape. kalau dia layan. kalau dia tak layan memang walk in walk out jela.

4. seorang yang bermasalah untuk beli seluar, atau baju dekat mall atau kedai2. sebabnya malas nak test2. malu nak test. that's my big problem. solutionnya aku beli on9 je. senang boleh try kat rumah. selesa. usually aku takde masalah beli on9 nih. up jadi je terus. senang.

5. prefer shopping beauty care kat mall. pencuci muka, cream itu ini. lipsticks berpikul2 dan sebagainya yang berkaitan dengan bilik air. biasanya pegi mana2 mesti ada beli body scrub. favourite much. 

6. pernah ada masalah rambut serabai. macam lawak je. masa budak2 dalam umur bawah 10 tahun elok je rambut aku lurus. lembut. bila masuk sekolah menengah mak ai macam hape je sampai abang aku dulu sanggup sponsor aku pi re-bonding rambut. tak lalu agaknya nak tgk adik dia rambut serabai begitu rupa. but then, after tukar shampoo, hair cream, hair mask etc rambut kembali asal macam kanak2 ribena dulu. mih mih. 

7. masa sekolah dulu, aku selalu kutuk budak2 perempuan yang bermakeup, pakai cream2 muka, dandan2 rambut. aku rasa macam tak brutal je bila buat benda2 tu semua. tapi sekarang, macam aku bertukar dengan dorang. malah lebih extreme kot. heh!

8. kat sekolah rendah dulu pernah gaduh dengan budak laki sebab dia kacau aku. dari tingkat dua aku baling beg sekolah, kasut dan segala pencil case dia. lepas tu aku terus balik rumah. masa tu baru pukul 10.30pagi. masa sekolah rendah jugak, aku pernah tampar sorang perempuan sbb dia cabar soh tampar dia kot.

9. masa kecik-kecik aku tak pandai main mainan perempuan. masak2 etc. no i dont. aku main askar2 dengan jiran2 lelaki aku. tengah hari buta dah keluar rumah. balik rumah hambek kena tarik telinga dgn abah sampai terkencing2. kena sebat dengan mak sampai nak terkeluar biji mata mak. scary!

10. aku layan semua jenis lagu tak kira apa bahasa. asal muzik dia best boleh layan. aku okay je. heavy metal pun aku layan. dangdut pun aku layan. tak kesah.

11. aku pernah belajar makeup. tapi bila dipractice, ternyata aku takde bakat dalam makeup dan aku rasa muka aku tak lawa pun kalau bermake-up. macam lawa kalau jadi yang korea2. hiks! you know just apply BB cream, pinky lipstick, and done.

12. aku sangat garang dulu. tapi tak tau garang tu sekarang dah kurang tapi macam berangin yang banyak. sama ke tu? entah la. tapi rasanya masih sama je kalau bab ini. hot-tempered.

13. dulu aku berani je tangkap ayam, tangkap ikan, tangkap lipas. segala binatang atau serangga aku relax je. tapi sekarang macam cicak kecik pun boleh bersilat aku dibuatnya. bala betul.

14. aku impikan pelamin kahwin aku nanti warna putih with pink and blue flowers. tak dapat putih pun, mesti pastel color. rasa macam suci sangat masa tu. haihhhh. simple and nice pun ok dah. 

15. paling tak suka beli barang harga rm10 rm20. contoh beli kasut rm10. kalau aku yang guna tak sampai sebulan ranap. kaki aku sakit. so prefer beli yang branded. kumpul duit then beli. tahan 2 3 tahun. simple as that.

16. BMI terdahulu 33.62 dan sekarang 26.15. 
dan tengah struggle untuk dapatkan BMI around 22-23. wish me luck everyone! mihihihi.

17. boleh memasak. acceptable. tapi aku tak suka memasak. huhu. tapi aku pandai merasa. that's why kot boleh masak dan acceptable. kata arwah atok perempuan aku masak kalau nak pandai lidah mesti pandai merasa. 

18. aku tak suka martial art. tapi aku belajar martial art. aku tak suka jungle tracking. tapi daripada form 2 aku dah libatkan diri dengan jungle tracking. hopefully lepas ni aku dapat masuk gua kat pahang tu ikut bebudak silat. mihihihi.

19. penah ada masalah dengan abang2 aku masa zaman sekolah menengah. aku rasa abang2 aku tak suka tak sayang dengan aku. sebab dulu masa zaman sekolah aku buruk sangat kot. asyik kena tinggal dan aku asyik menangis je. so looser. L.

20. favourite food aku daging. tak kesah daging tu masak apa as long as ianya daging. tapi kalau dimasakkan kari memang markah penuh la. i just love that. hari2 makan daging pun ok je. daging lembu or kambing aku ok je.

p/s: kasi up la siket kan update dekat blog. har har har.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com