Saturday, February 9, 2013

Review: Himalaya Hair Revival: Atasi Rambut Gugur

Assalamualaikum semua! ;)

nampak gayanya memang waktu pepagi butalah aku mengupdate blog. haha. ok sekarang nih aku nak review pasal satu produk yang boleh mengurangkan keguguran rambut dalam masa 2 minggu sahaja. ini bukan cerita tipu. ini cerita benar. 


inilah dia produk yang dimaksudkan. Himalaya Hair Revival. dekat entry INI rasanya aku ada bagi tau yang aku pernah mengalami masalah keguguran rambut yang teruk. tak tau lah sebab apa yang boleh jadi keguguran rambut yang sangat teruk tuh. so, cari punya cari apa yang bagus untuk kasi kurangkan rambut gugur tuh, terjumpa lah pulak produk Himalaya nih.

aku beli Hair Revival nih dekat butik dia sendiri. harga dia dalam lingkungan rm50++. tapi rasanya sekarang kalau beli kat watsons or guardian time sale, boleh dapat dalam harga rm30++. haa pasal yang dalam 2 minggu dah nampak kesannya tuh, memang betul. aku guna 2 minggu berturut2 memang kurang. 

kalau sebelum tuh, aku sikat rambut macam hampir 20 helai yang gugur. bayangkan kalau aku sikat berkali kali. haa tak botak gamaknya? perubahan dia selepas 2 minggu, setiap kali aku sikat rambut, yang gugur hanya dalam 8 9 helai je. perubahan dia memang nampak sangat selepas 2 minggu. tu pasal aku suka dengan Himalaya Hair Revival nih.

start daripada tuh aku guna shampoo, conditioner, cream rambut, semua daripada Himalaya. sekarang nih pulak, kalau aku sikat rambut sehelai dua je yang gugur. itupun aku dah stop guna Hair Revival cuma aku continue shampoo, conditioner dengan cream rambut jer. (aku start guna himalaya produk daripada August,2011)

kalau korang mengalami masalah yang sama, boleh lah try Hair Revival daripada Himalaya. mana tau boleh selesai masalah. dah takyah dah susah nak kutip rambut gugur hari2 kat lantai. hikhik. good luck uolls ;)

22 comments:

ainun said...

Alhamdulillah..setakat ini masih tiada masalah keguguran rambut..hehe :)

Unknown said...

Roomate bella pkai pncuci mka himalaya. Hehe,

✿INA AINAA✿ said...

boleh la guna ni... ena setakat ni xde gugur rambut yang tahap kritikal... tapi nk buat langkah pencegahan...

Farah Waheda Wahid said...

rambut memang ada gugur...tapi setakat ni masih normal lagi tahap keguguran...however, boleh cuba ni... ^_^ ye lah kalau x gugur langsung pun lebih baik kan?

Nor Suhaiza said...

nk try la.sbb pas bsalin rambut gugur bnyk sgt.kdg2 rasa tkot nk sikit rmbut.takot botak...
thx for sharing :)

Unknown said...

tq for sharing..

Unknown said...

tq for sharing..

Anonymous said...

Yaallah. Akhrnya tq for sharing esok saya nk cuba beli , saya aggp rmbut gugur akibat stress, ataupun ikatan yg kuat,tp sya tak stress pun. Bila sikat rmbut boleh dgr rmbut ptus, bla mndi rmbut ggur, bla sikat pun rmbut ggur. InshaAllah mnta-2 syampu ini berguna buat sya. Trima kasih.

Anonymous said...

nak tanya guna krim hair revival ni macam mana? setiap hari atau selang2 ?

Aisyah Taib said...

cream nih kena pakai hari2. lepas cuci rambut, sapukan kat kulit kepala masa rambut basah2 nak ke kering. then biarkan jela sampai keesokkan harinya baru bilas.

shusu said...

sya bru pkai produk himalaya ney..tp nk tya cream revive ne pkai waktu malam ker?atau blh jgk pkai waktu siang.

Aisyah Taib said...

boleh je kalau nak pakai waktu siang. tp better pakai malam. siangnya bilas. hihi

Anonymous said...

Rmbt sy ggr trk..dari lebat hampir2 nk botak da..isau sgt..sy bru beli shmpoo himalaya anti hair fall 2 in 1..shmpoo tuh ok ta kak?sy ingt nak beli krim revive skali tp tade jual at guardian uh..juz shmpoo jew..untk ggr n lebat kn rmbt balik mane sesuai kak?buntu da..hrp akk leh tlg..tataw da nk tnye sape..

Aisyah Taib said...

kalau shampoo saje boleh jugak. cuma nak dapat kesannya tuh lambat lah. cream hair revival tuh boleh dapat dekat outlet himalaya sendiri. dekat Caring, Watsons, Tesco pun ada je jual.

why not try d'herbs yang terlajak laris tu? dengar cerita yang itu pun mampu atasi masalah keguguran rambut.

Anonymous said...

Yg gmbr laki n pmpn tuh kan?tuh 1 botol jew or bnyak jenis?bpe harga?

Ummi said...

Saya baru beli ptg tadi. Syampoo dan juga minyak. Harap-nya berkesan la. sekali sikat bukan 20 helai yg gugur, tapi lebih. menakutkan.

Anonymous said...

Minyak rambut dn shampoo....still boleh pakai mcm biasa la ye..walaupn bkn jenama himalaya ye

Unknown said...

Bru seminggu pkai shampoo ni yg untuk hair fall controlled tp mkin bnyak plak rmbut ggur.. Takut nk teruskan.. Silap2x botak plak.. Mgkin x sesuai ngan sya..

Any anisa said...

Alhamdulillah..bru sminggu guna syampu HIMALAYA anti Hair fall nie..ada prubhan skit..rmbut dah kurang gugur...apa yg saya dengar..hasilnya mmang lama...produk nie mmang bkesan..cuma perlukan kesabaran slma 4-5 blan pngunaan bru nmpak hasilnya...untuk yg bru mncuba..goodluck ok...

Unknown said...

ade dandruff n hairfall sekaligus ..bru seminggu pakai mmg kurang tp kne rajin pakai satu set... 4 tahun kot rambut keep gugur...tgal nk beli hair revival je nih duit lom cukup sgt agagaga

Amalina Amir said...

Sebagai permulaan, better beli shampoo & conditioner dulu, atau hair revival cream ni dulu?

Unknown said...

Maaf tanye adakah produk ini dapat menumbuhkan rambut yg banyak gugur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com