Tuesday, October 30, 2012

Kiehl's Since 1851

Assalamualaikum.

akhirnya start dah cuti semester yang kelima. pejam celik pejam celik eh, habis dah? cepatnya. sebenarnya aku nak cerita pasal Kiehl's. saje nak share share dengan uolls semua.

sample yang rajin aku pi mintak kat kedai tuh. hehe *gambar fb

Kiehl's nih skin care dari New York. macam mana aku boleh tau pasal produk nih? hari tuh ada kedai dia baru bukak dekat 1B. aku tengok orang yang jaga tuh dah macam doktor so, aku pun masuk lah try barang barang kat sana. tetiba la kan aku jatuh cinta. hehe.

dalam semester 5 jugak, tak silap aku awal semester aku guna skin care Clinique. kalau nak baca lebih lanjut sila pegi ke page Clinique. bagi aku Clinique nih tak boleh nak guna dalam jangka masa yang panjang tanpa campuran produk yang lain. paling lama pun 3 bulan lah. sebab aku mula rasa macam kering kering dah kulit. that's why aku tukar Kiehl's.

yang aku guna sekarang nih.

berbalik kepada Kiehls, aku guna dia punya pencuci muka dengan moisturiser. aku sangat suka dua dua nih. paling aku suka moisturiser dia sebab dia kasi matte muka aku. kan aku mengalami masalah kulit berminyak bila kat tempat aircond. kalau aku guna moisturiser Clinique dia makin berminyak. tak sesuai untuk aku yang belajar dalam tempat sejuk. 

kalau pencuci dia pulak memang dah ada scrub halus. dua2 produk dia yang aku guna nih untuk kasi kecilkan pore di kulit muka. best. selain tu, ada banyak lagi produk Kiehl's yang aku dah cuba. salah satunya Midnight Recovery Concentrate. apa yang aku suka sangat kat midnight recovery nih, dia bagi muka kita segar bila bangun pagi2. cara pemakaian dia waktu malam sebelum tidur. nanti pagi pagi bila bangun rasa clean sangat muka tuh. 

next, Ultra Facial Oil-Free Gel Cream. yang nih bestnya kalau orang kulit muka cam aku berminyak di T-zone, dia akan kasi neutralize kulit kita. so, yg berminyak jadi tak berminyak, yang tak berminyak tuh akan jadi moist. the best produk Kiehl's nih dia punya sun block Ultra Light Daily UV Defense spf50 PA+++ UVA. aku dah try aku rasa biasa je takde lah hebat gilerh pun. sangat biasa.

yang atas sekali tu yg deep pore dia tuh mask. sangat lembut kulit after guna. try it.

haa, untuk pengetahuan produk Kiehl's nih langsung takde alcohol tau. so, kalau sensitive tuh boleh lah cuba. Kiehl's jugak bukan hanya untuk muka, tapi badan, rambut semua pun ada. aku ada cuba dia punya shampoo untuk lebatkan rambut. so far okay la. lebih kurang Himalaya jugak. 

p/s : aku tak tetap guna satu produk je. laa nih aku guna Clinique dengan Kiehl's.

5 comments:

❤~Emma Abduh~❤ said...

awk da x guna miracle tab da??? :)

Aisyah Taib said...

guna jugak. hanya untuk malam sbelum tidur. pencuci sahaja.

mshazadoes said...

salam
kat mane bole beli produk kheils iyer dear??
dya follower sini..jemput singgah my blog ya^^

Aisyah Taib said...

dekat mid valley ada butik dia. boleh cek website dia. kiehls.com.my

Aisyah Taib said...

dekat mid valley ada butik dia. boleh cek website dia. kiehls.com.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com