Sunday, November 14, 2010

tetiba entry mcm ni pulak

hari khamis hari tuh habis jer paper MGT162, aku sandra hafiza and fara terus jer kuar gi KK. warisan square kot. kita orang kuar nak pegi makan je pun. bukan nak buat apa. kita orang nak gi makan time tuh kat satu kedai ni La apa enta. La La Las Vegas kot. mungkin. kedai tuh jual makanan Penang.

act, kedai makan ni recommended by Shafiera. perh katanya "aku gi makan kt kedai penang hari tu sedap giler bai" aku pun dengan kawan aku 3 orang tadi pegilah kedai tuh. sampai2 je aku tengok orang cina yg layan kita orang. dalam otak aku "eh kedai cina ke aku makan nih?" time tuh aku dh start ragu2. bila dah ambik order, sekali aku ternampak pulak gambar harimau tergantung kt dinding. yg macam orang kuat agama budha nih.

lagi la eden dah cuak. budak2 nih tau kot kedai tuh kedai cina. aku cam nak ajak bla. tapi dh order an. bila makanan dh sampai, 1st makanan tak sedap langsung! 2nd beristighfar aku makan makanan tuh. 3rd mahal dan tak memuaskan. aku byk makan nasi drpd lauk. 

lepas habis makan kt kedai tuh, kita orang gi center point. pegi kat palm cafe. kedai makan ni agak murah dan sedap kata sandra. so, try la. again, tauke cina. but kali ni, pekerja2 dia byk yg islam. xtau la hanya pakai tudung je atau apa sbb kt sabah ni suka sangat topeng pakai tudung alih2 cristian. itu yg mata kasar aku nampak la. aku pun order la laksa. sekali orang tuh tanya aku "mee ke bihun?" dgn muka pelik jwb "mee"

tunggu punyer tunggu dapat la laksa tuh. sandra kata laksa tuh stail cina punyer dia cam kuah laksam. SEDAP!! kuah dia TERBAIKKK!! semangkuk rm6.50. puas aku makan. dengan pedas dia sume ngam. berbaloi-baloi.

serius, aku tak puas hati makan kat kedai penang tuh. yg serve pun cina apatah lagi tukang masak dia. memangla kt kedai tu ada tanda halal. soalnya orang yg masak tuh bersunat ker? suci ke? beza orang islam dengan kafir, pada kesucian dirinya. bukan dr segi dh dirogol atau tak. tapi suci dari hadas dia. itu maksud aku. hanya tuhan jela yg tau.

*nnt kang dh banyak sgt makan makanan org bukan islam yg masak, jd susah nk tmbh ilmu agama kita sendiri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com