Saturday, November 13, 2010

exam kot

cara belajar apa yang paling bagus?? menerap? menonggeng? sambil korek idung? mendengar? or what? 
aku percaya setiap orang ada cara belaja dia yang tersendiri. aku pun ada cara aku untuk belaja. yg pasti citer aku ni tentang cara belaja ilmu dunia la. bukan akhirat ok. kang korang baca sampai habis entry nih kata aku ni kurang iman pulak.


so, memandangkan exam aku dah habis, boleh la citer siket pasal exam hari tuh. well, sepanjang exam ni aku selalu tak tido malam. tambah2 lagi bila dah nak habis exam. haishhh aku pun tak tau la kenpa aku payah sangat untuk study awal2. orang selalu cakap jangan study last2 minute. tapi kalau aku "syah, study last2 minute yer". yup. itu aku. bila study last2 minute, segala benda yg aku belaja sume simpan kt otak.

that's why aku suka belaja last2 minute. lagi satu, abah aku selalu cakap "tido awal, esok senang ko jawab takdelah mengantuk nanti time menjawab" tapi aku lain. bila aku mengantuk, aku akan menguap macam beruang (bak kata Shafiera) idea masuk kot. hehe. lain macam kan. dah tuh macam esok nk exam, malam tuh msti aku tak tido study la bagai nak rak. ada satu malam jer yg aku study tak masuk nih. apa aku pk pn tak tau la.

subjek apa lagi an political science la. payah kot nak memorize bnda alah tuh. sekali time exam ambik kau. ramai kot yg termenung. hahaha. entahlah no comment pasal paper tuh. then, kalau aku study an mesti nak kena dengar lagu. tak kesah ar lagu apa pun asalkan lagu. dah tuh bukan jenis lagu yg kuar daripada speaker radio. yg tuh aku tak suka sbb aku akan tukar study tu jd menyanyi. eh klu dgr pakai apa pun sama je. tetap nyanyi.

kalau tak, takkan la si farah asyik terjaga sbb bising. alah normal la kang nyanyi tengah2 malam. bukan nyer ada baby pn nak tido. orang nyer dah besar2 kot. bila malam dh study bgi nak rak petang apa lagi tido la. 2 round kot. mula dlm kul 2 smpi 6 lebih. pastuh kul 11 lebih sampai esok pagi. cover up.

harap2 result kuar 10 Dec nanti tidak mengecewakan :)


*time study week, aku buat study movie.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com