Thursday, December 24, 2009

Steam

hai hai hai. best ouh hari ni kt sek, ada orang berangan nk menyampuk ckp aku alih2 jadi bahan lawak pulak. hahahaha.

mcm ni cter dia, ehem ehem pada mulanya aku menanyakan farahana steam rmbut tu untk ape sbnrnya. farahana kata dia pn xtau sangat. knp boleh timbul isue steam2 rambut? sbb farahana tnjuk farahan. kita orang nmpk rmbut dia. hehehe ada lah cket perbualan2 yg x sepatutnya keluar time tuh.

dh lepas2 aku tnya pasal steam rmbut, c faiz ni tgh buat keje sggup mnyampuk perbualan kta orang. dia ckp "ape steam2 rambut nih?" aku jawab "eh jgn sibuk lah hal orang. dengan rambut tak bersikat nye ha. ko tadi bgun2 terus pegi sek ke faiz?" fahana dh gelak dh. dia buat rmbut dia cam pacak2 ar tp cam serabut je. hahaha naya kena ngan aku. aku tmbh lagi "eh ko xde duit ke nk beli sikat ha? kt kdi sin ban ann tuh byk sikat tau" "kalau byk belikn la untuk aku. aku ada 50 sen, ko tmbh lg 50 sen biar aku beli sikat" faiz ckp kt aku cmtuh smbil tnjuk duit 50 sen dia tuh.

kemudian, ntah mcm mana boleh timbul pasal steam rambut balik pn xtau. aku tnye dia ape ntah tiba2 dia ckp "ape barang men steam2, ko tgk mcm aku ni ha pakai kukus je" aku dh gelak giler2 dah, smpi x buat keje komsas, gelak nye pasal. tgh2 gelak aku ckp "ko kukus rmbut? aku nk buat ar jugak sama mcm ko." aku gelak lagi. "kalau aku rebus rambut aku jadi tak mcm rmbut ko faiz?" dia kata "jadi la kot" aku ckp x jelas time tuh sbb aku berckp smbil gelak. kemudian, aku ckp ngan farahana "nnt balik aku nk kuarkan tmpt kukus pau mak aku, nnt mak aku tnya 'ko nak buat ape tuh syah? nk kukus pau ke?' aku jwb 'tak mak ,esya nak kukus rmbut" farahana ngan aku gelak tak habis2 sbb kukus rambut je.

aku gelak smpi kuar air mata. skali faiz tnya "ko ni pehal pulak" "aku sedih lah" tp aku still ketawa x henti2. sakit perut aku dow. then, sambung belaja balik, time ni agama pulak. ustazah masuk 1 masa je kul 10 ustazah keluar. aku ngan farahana kuarkan bku sej nk baca. kul 10.10 faiz kuarkan makanan dia nasi ngan ayam goreng. skali dia ckp "syah, nak syah? ambik ar" "taknak ar. ko mkn ar" "aku bg tak nak" "ko bg aku ayam, nasi ko ambik" farahana dh nk gelak dh. aku ckp lagi "kang kalau aku mkn dgn ko orang kata kita bercinta pulak" terus c fahana gelak. dia jawab "dh tu ko nk aku ajak dia? kalau aku ajk dia cinta ape pulak? cinta tiga segi?" (dia tuh fahana) terus kita orang gelak.
*tak jadi baca sej. baca cket je

kul 10.30 wktu rehat. blum hbs rehat kita orang dh ada dlm kelas, time nk turun ke kls kim ia, faiz masuk dgn memegang dua keping roti. rabiha ckp "ee byk nyer dia nih makan. roti smpi dua" aku tmbh "td beriya kata xde duit la ape lah" dia menggayakan dia mkn roti dpn aku ngan biha. smpi dlm makmal pn dia still mkn roti dia jugak. dh nak balik tu pulak, dia jln blkg aku. dia tendang2 kasut aku soh jln cepat. aku dh berhenti toleh belakang marah dia. yg soo kian tat blkg dia tolak2 dia. hmpir2 nk...erm xde pape yg berlaku. hehehe. yg fahana x habis2 ketawa pasal bnda tuh. aku rasa nk lepuk2 je faiz tuh. kacau org je tau.

p/s : smpi skrg bila ingt pasal kukus aku msti gelak. hahaha. cakap ngan mak pun mak gelak jugak, hahaha. kelakar betul :))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com