Tuesday, December 29, 2009

Work

hahaha lawak aku baca entries aku nih. mostly pasal plkn :D
okay2. kita tukar topik lain. nih nak citer pasal kerja pulak huhu. wahh, esyah sekarang dah ada kemajuan lah. dah nak keje pulak. hakhakhak. yes, aku nak kerja!

kt tesco tadi aku tanya kakak tuh, 'kak, keje kat sini 17 taun leh mintak tak?' akak tuh kata boleh. then aku tnya lagi 'gaji dia ikut mcm mana?' dia pun kata 'ikut jam. sejam 4 ingget. sekarang ni pun tgh cari budak2 part time' aku pun 'ohh'. aku saje je jolok cket kat kakak tuh. tanya2 je. tak nak keje pun kt situh.

balik umah pulak aku tnye eg. 'g, ko dulu keje kt petronas bape ratus ko dpt?' 'apehal pulak ko tnya?' 'aku tnye jawab jela' 'entah ar dalam 5 ratus lebih camtu. apehal?' aku hanya senyum. pastuh mak tiba2 kata 'dia nk keje' aduhh melenting si eg. hahaha. 'ko nmpk tak reban aku kt belakang tuh? ko keje kt situh sehari 58 ingget aku bayar' :)) beriya2 dia marah aku.

aku just tanya je an haha. hmmm, rasanya abah takkan bagi kot aku keje. huhu aku nak ambik lesen moto pun dia tak kasi. nak bawak moto FZ pun dia x kasi. tapi abg2 aku sume bg support. weeee' hahaha FZ tuh mmg aku akn lenjan punyer.

harap2nya lepas aku balik plkn nanti bolehlah aku cari keje dan ambik lesen moto dan kereta :)  aku asyik dapat duit free je ouh. haha nak gak cuba cari sendiri an. baru tau susah ke senang. eceh bajet je. yg beno nyer aku ada nak beli something. that's why nak keje. kalau duit yg aku ada skrg nih nak beli jugak, tak tip top nnt. kena kumpul lagi. :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com