Thursday, May 5, 2011

Kundasang, Sabah.

wuhuuu dah selamat sampai dah ke Kuala Selangor yang tercinta :D
ok, Assalamualaikum. Waalaikumussalam.

herm, dah hari ke-4 aku habis exam. sangat seronok. sangat tenang. tidak ada lagi tekanan tidak ada lagi tangisan. yang ada hanya saat-saat bahagia bersama keluarga. itu pasti. 30 hari bulan hari tuh aku pegi ke Kundasang, Sabah bersama kawan aku Fateh. hee :D sorry lah geng gua temberang lu orang kat fb hari tuh. haha.

so, bila berada kat sana faham-faham jelah. konfem lah  best. tambah2 lagi pergi dengan kawan kan. huii cuaca kat sana sangat sejuk. anda boleh pegi ke sana kalau nak training diri untuk duduk luar negara tanpa pakai sweater yang cikai-cikai tuh yer. haha. apa yang aku rasa kat sana kan, aku tido pakai comforter yang agak tebal pun macam takde pakai comforter jer. sejuk bai. tapi aku heran kenapa aku boleh mandi pagi-pagi buta dengan air yang sangat sejuk tanpa air panas. mungkin nak nikmati kesejukkan yang takde kat kuala selangor nih kot. hahaha.

aktiviti kat sana dalam sehari kita orang pegi poring hot spring. alah yang tempat mandi air panas tuh. saje jalan-jalan kat situh. aku tak mandi pun kat sana. panas kot air dia. idok ler teman nak mandi panas-panas gituh. aku just usha-usha jer kat situh. yang paling tak sangka kat sana aku pegi nek kenopi. lebih kurang jambatan gantung lah. dah la nak naik atas tuh dah macam naik gunung kinabalu jer aku rasa. dress up aku time tulah paling tak boleh bla. seluar jeans, sandal ngan t-shirt. pakai sandal je aah.

bagi aku kat situh lah yang paling best. pakai jeans then panjat bukit yang tinggi tuh. haishh. lepas pegi poring kita orang pegi national park. tipohon lebih spesifik. kat situ lagi lah. sejuk!!! sampai keluar asap ha. baru aku terasa diri aku nih kat German. wooooh! datang situh ambik2 gambar jer dengan background yang sangat berkabus. 

lepas habis tuh kita orang pegi strawberry garden. ingat nak beli strawberry, tapi dah habis lah pulak. kita orang pegi sana esoknya. lepak2 kat strawberry garden beberapa minit. tiba-tiba kan abah eija bawakkan strawberry satu plastik. wuhuu. heaven kau. makan strawberry masam dengan nuttella. haishhh. paling sedap lah tuh aku penah rasa. serius weh aku batak kat sana. tak sama macam cameron highland. sumpah!

so, itu jelah ringkasan untuk di Kundasang yer. nanti next sem kita jalan lagi :D

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com