Friday, June 11, 2010

Anak Derhaka ke?

cuba baca, faham, dan buat kesimpulan.

hmm, well about the topic. sounds good right? ok, now this is the situation. if, kita ada ibu bapa yang suka buat perkara2 yang melanggar hukum-hukum agama, patut ke kalau kita membuang mereka. kita tau apa hukum2 agama dan pantang larang agama kan tapi bila kita tengok perbuatan mereka menyalahi akidah agama, patut ke kita buang mereka dalam hidup kita?

sebagai contoh, kita ada bapa yang kaki mabuk, judi. hak anak2 dia tak kacau. dia kasi semuanya. but, dia suka berjudi. apa korang nak buat? itu satu. then, kita ada ibu yang suka jual2 diri sume. tapi dia tak ajar anak pmpuan dia supaya jadi macam dia. how? kebajikan anak2 dia, dia jaga. 

ha lagi satu tgk tak citer kat tv3? yg cerekarama hari tuh. anak pmpuan dia yg dah berkahwin buang mak dia dari hidup dia sbb mak dia kaki jantan. huhu. tapi yg itu, aku rasa takde pape sebab bila sorang anak pmpuan berkahwin, secara automatik perhubungan dosa pahala dia takde kaitan ngan mak dia. sume suami dia yg tanggung. hehe.

*kalau ikut hukum, sebagai anak kita tak boleh lawan cakap ibu bapa kan? tegur pun tak boleh. nanti kang jadi anak derhaka pulak. so, macam mana? hmmm....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
My Ping in TotalPing.com